2009-03-01

Allätare

Tittade på melodifestivalen igår kväll, och STORgillade Sarah Dawn Finers fantastiska bidrag 'Moving On'. Vilken röst har den tjejen! Synd att hon inte gick direkt till finalen. Men jag hoppas att hon spöar alla i Andra Chansen!

En annan favorit var Malena Ernman med 'La Voix'. Jag älskar blandningar mellan klassiskt och pop!

Plus - och den diskussionen har jag haft många gånger med min mamma - dessa sånger innehöll precis den kombinationen av toner som rör vid mitt musikdiggande hjärta.
Jag kan inte precis förklara vad det är...jag älskar någon slags dramatik i musik!

Saint-Saëns 'Danse Bacchanale', Alfvéns 'Midsommarvaka', Beethovens 'Sonata Pathétique' - just love it. Precis som Arja Saijonmaas 'Vad du än trodde så trodde du fel' (hihi!), Josh Grobans 'You are loved' och (enligt mig) världens bästa: 'Cuor Senza Sangue' av Emma Shapplin.

Jag vet att jag har en udda musiksmak. Jag är en allätare. Men det gör det sååå mycket roligare, för det finns så mycket att njuta av! :)

1 kommentar:

Britt sa...

Grattis!

Kram Britt