2009-03-18

Använd det du har - bidrag #2

Ojojoj, jag ligger efter med mina bidrag! Har sytt en massa, men inte allt är klart... (suck. Bara att inse att jag är och förblir en sådan projektstartare: börjar med en mängd olika projekt men har så svårt för att avsluta dem!)

Men det här får vara med: min ryggsäcksreflexväst!
Jag cyklar till jobbet varje dag, ca 7km enkel resa, och vissa dagar börjar jag tidigt och åker när det fortfarande är mörkt. Den enda vägen till jobbet är över gamla E4:an, och där får jag dela vägen med många (last)bilar. Då ska man synas bra! Så jag skaffade mig en reflexväst.

Eftersom jag oftast har ryggsäck kom jag på att största delen av västen inte syns - inte bra!
Så jag sydde om västen så att jag kan ha den över ryggsäcken, och här är resultatet:



Öppningen för huvudet sydde jag igen, den smala delen går genom handtaget på ryggsäcken. Jag klippte bort resåren på sidorna, och sydde fast kardborrband så att jag inte har ett fallskärm efter mig när jag cyklar. ;)

6 kommentarer:

Unknown sa...

Hej

Vad bra den blev.
Tänk vad barnen skulle synnas bra om dom hade en sådan ryggsäck.
Kram

jonnakaos sa...

Vilken kanon bra idee :)
kram

medelsvensson sa...

Tack Gullevän!
Jag har varit så orolig för dig och dina cykelturer;)
Stooooor Kram

Ph sa...

Det behövs inte! Jag lär mig från mina misstag... Alltid hjälm! :D

Handarbete/Pyssel sa...

Smmmaaaart!
För det är ju ett problem det där med feflexvästar och ryggsäckar!
Hmmm...tror vi har lite många såna västar, kanske en får bli omsydd till ryggsäcks-väst istället...?!
Får lägga denna bra idén på minnet!!!

Handarbete/Pyssel sa...

Smmmaaaart!
För det är ju ett problem det där med feflexvästar och ryggsäckar!
Hmmm...tror vi har lite många såna västar, kanske en får bli omsydd till ryggsäcks-väst istället...?!
Får lägga denna bra idén på minnet!!!