2009-03-06

Helg!

Nys hemkommen... Det skulle bli en tidig start på helgen, sa vi igår - men icke! Det var shoppingrunda å jobbets vägar, besiktning, planering, göra iordning inskolningspapper...
Men kul hade vi! :)
Jag har fått ett gäng härliga roliga nya kollegor. Sånt underlättar vilket arbete som helst.
Naturligtvis är vi fortfarande i smekmånadtider, men vår chef som plockat ihop oss har gjort ett bra jobb: vi är rätt likasinnade allihopa. Och har mycket humor. :D

Och nu är det helg!
På listan:
  • Imorgon bitti ska jag och kompis J simma igen (som vi sa att vi skulle göra varje tisdag...). Äntligen!
  • Jag ska sy! Ärtpåsar till rörelserummet, väskor, gardinerna och en klänning.
  • Umgås med sambon. Vi har båda jobbat mycket i veckan. Han var dessutom i Skellefteå de senaste 2 dagar för att skriva om LHC, och jag antar att han kommer att vara rätt uppbokad i helgen med. Förbaskade slutspelet... ;) (Nejdå. Jag ska se på Frölunda.)
  • Melodifestivalen! I'm a schlagernörd!
  • Städning. Ett måste...

Och sedan får vi se hur mycket tid som blir över. Jag är rätt sugen på att cykla lite, hoppas att vädret är ok.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Beas sa...

Har du kikat här?
http://whipup.net/

Jag antar det. Annars har du typ TRILJONER mönster och idéer att plocka ifrån där. Det brukar bli "creative overflow" när jag kikar in där så jag försöker att inte besöka sidan så ofta...hihi.

Vad roligt med jobbet...det låter jättespännande med ecotänk blandat med utomhuspedagogik. Spännande!

Ha en toppenlördag!

(Och ikväll håller vi väl HÅRT tummarna för Sarah D F? Jag hoppas hon inte är för sjuk)

Kram Bea

Titti underkalas-eken sa...

Åh, har du sytt sådana Austenklänningar?!! Var det svårt att förstå mönsterinstruktionerna på engelska? Grattis till Tildeboken också, den är ju bara sååå inspirerande! Kram Titti