2009-03-04

Barn, barn, barn

Jag började på mitt nya jobb idag. Bytte från lågstadiet till ännu-lägre-stadiet (förskolan), från kommunalt till privatägt, från stora barngrupper till små barngrupper... I lööööv it!

Nu har vi i för sig bara jobbat i personalgrupp, inskolningen av barnen börjar vi med nästa vecka - men jag är sååå sugen på det här jobbet! Förskolan är helt ny, med eko-profilering och utomhuspedagogik och lite till. Jag tror verkligen på det här. :)

Åh, jag älskar att jobba med barn! De är så roliga, spontana, intressanta och härliga!
Först ska jag njuta ordentligt av en för mig relativt ny åldersgrupp (don't worry, jag har en ca 15 års erfarenhet av barn i åldrarna 0-12, men som lärare har jag mest jobbat med 6-12åringar).

På tal om barn: vi här hemma får väl titta lite närmare på den stora EgnaBarnFrågan igen. Snart.

1 kommentar:

Vardagstugg sa...

vilken söt kisse du hade, nästan lik våran =)
Lycka till på nya jobbet!

Annelie