2009-03-29

Använd det du har - bidrag #3

Suck... Mars är nästan slut, och vad ligger på bordet i väntan på min symaskin? En halv haklapp, en halv gardin, en halv klänning - jag får fortsätta med utmaningen i minst en månad till!

Nyss kom kompis AK förbi, jag ska vara växtvakt när hon åker till fjällen i veckan.
Hon såg min halvfärdiga haklapp och en liten påse jag hade gjort i blommig vaxduk, och undrade om jag kunde tänka mig att sy en väska till hennes lilla dotter (bra-att-ha till tågresan).
Visst, sa jag. Och så gjorde jag den här:



Det enda som fattades var någon form av 'lås': tryckknappar eller kardborreband eller så. Men det skulle hon fixa själv.

Den blev fin, tyckte jag själv. Har många meter kvar, jag tror nog att jag syr en till senare i veckan... :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad duktigt o påhittig du är!! Det blir så fina saker.
Malin