2009-03-14

Stolt katt-mamma

Sambon, svärföräldrarna och jag hälsade på sambons mormor i Motala idag. Mormor hade ramlat i veckan, slagit sig i huvudet och fick sys med fyra stygn. Så vi åkte med lite blommor och bullar, och fikade lääänge. Mysigt!

När vi kom hem igen (lagom till hockeyn, naturligtvist!) passade vår katt Tomi på att gå ut och leka lite. Han är snart 5 månader gammal, och nu när snön håller på att försvinna tyckte jag att det var lagom dags för honom att vara ute kortare stunder.

Min lilla bebis (hihi, jag har blivit en sådan matte som ser sitt djur som sin älskling) har varit ute hela eftermiddagen! Han ville inte komma in när jag ropade, han ville hellre leka med grannens lilla pojke som hade ett snöre eller hälsa på andra som bor längre bort på vår gata... :)

Jag känner mig precis som en mamma som låter sitt barn leka ute själv för första gången! :D
Nu ligger han på soffan, spinner och halvsover. Härligt!

Inga kommentarer: