2009-03-26

Men va f.....

Idag fanns följande på programmet:
- Jobba (tidigt!)
- Köpa cykel
- Tomi till veterinären för kastrering, vaccinering och öronmärkning

Jobbet, det var intensivt men okej (just nu är det lite...tungt med rutiner som inte vill sätta sig för att det dyker upp nya barn och vuxna hela tiden...). Gick upp svintidigt, had öppningstjänst idag. Det var helt okej, jag somnade på soffan igår kväll kl20. ;)

Cykel, ja det fixade vi idag med. Det blev en fin vit (hm..) Monark Hybrid, som ersätter min stackar lilla citybike som efter påkörningen inte återhämtade sig. Ska hämta den imorgon efter jobbet.

Men sen... Veterinären!
Eftersom jag jobbade och sambon har sin kattskräck var kompis F så snäll att hämta Tomi och lämna honom hos farbror veterinär. Hon fick ringa om de tyckte att han var för ung, sa jag.
Så när det ringde imorse förväntade jag mig att hon skulle säga att det inte gick än.

Nej, det gick inte att kastrera Tomi. Det fanns inget att ta bort.
HAN ÄR NÄMLIGEN EN HON!


Ingen kastrering alltså. Vaccination och öronmärkning gjordes dock, snyggt va? :)

Måste bara bestämma mig om Tomi fortsätter heta Tomi, eller kanske Molly...
(Nej F, ingen Polly!) ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men som det blev...
*gapskrattar*
Stor kram till min bästaste bästa
M

Anonym sa...

Haha!! Ja vi fick ett gott skratt imorse!!
Får väl köpa mig en påse polly istället ;-)
F

Anonym sa...

Hihihihi Så det kan gå, han/hon är lika söt för det, tack för lånet!!!
Kram