2009-01-21

Nya värden

Fick svar från blodprovet häromdagen. Det ena hormonvärdet hade normaliserats (det som var för högt förut), det andra har höjts lite men ligger fortfarande lite för lågt. Läkaren hade skrivit att hon tyckte att jag skulle höja doseringen på medicinering, från 25 till 50 mikrogram. Höja? Det är ju att fördubbla! Jag vet dessutom att det är svårt att förminska dosen senare, så jag vill inte gärna utsätta mig själv för mer läkemedel än som är högst nödvändigt...

Efter ett telefonsamtal fick jag besked att om jag mår bra just nu (dvs inte för vimsig och glömsk osv) kan jag fortsätta med mina 25 mikrogr, och är vid nästa blodprov om 6-8 veckor det ena värdet fortfarande för lågt så får vi ta ett snack om 50 igen.

Så vi får stå ut med vimsigheten lite till. ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummorna att det löser sig gumman! Skulle vara kul om det händer något roligt nu eller hur? :)
Pusspuss!
/Syrran