2009-01-26

Hobby

Har sytt en del idag. Ingenting för mig själv, utan allt för spexets räkning.
Jag kunde variera lite: dels så sydda jag på en frack till den 'regerande' EkonomiChefen (tradition!), och dels så jobbar jag med en av skådisarnas kostym.
Jättekul! Jag gillar att sy.

Under tiden var kaFfekompisen här och lagade mat. Det är en annan hobby: matlagning. Underbart! Nästan så att det är terapi: mår jag dålig, då städar jag eller lagar mat. Helst riktigt kryddstark mat, indonesisk. Yummie!

Funderade på det under syandet: vad händer om jag skulle göra mitt arbete av min hobby?
Tänk om jag satsar på en karriär som amatörkock och startar en catering? Eller börjar sy barnkläder på heltid?
Tycker jag då fortfarande att det är så roligt?

Lite tveksamt...
Jag tror att jag bevarar syandet och matlagningen som hobby. Ingen tvång, bara kul. :)

1 kommentar:

Alexandra sa...

Ar man sa duktig pa sina hobbies som du ar skulle du sakert kunna forsorja dig pa dem. Men du maste lara dig att sticka! Det ar ocksa terapi!
Kram