2011-08-06

Skärpning!

Hm.
- Jag är lite hes
- Jag är mycket trött
- Jag har ont i lederna
- Jag är på inte-så-bra-humör väldigt ofta på sistone (det syntes väl här om inte annat...)
- Jag har gått upp i vikt trots att jag börjat äta bättre och motionera mera
- Mensen har varit frånvarande i en låååång tid nu
- Min syn har blivit sämre

Då var vi där igen. Och det är helt och hållet mitt eget fel.
Sköldkörteln fräser ifrån. Min kropp får lida och skriker åt mig att fort som f*n göra något. Ring medicinmannen och boka tid, ta blodprov och ät medicin igen, läs häftet som jag har haft hemma länge nu men inte gjort något med än och ändra min kost - men gör NÅGOT.
Annars blir det botten igen, och dit vill vi (kroppen och jag) inte.

Jag är på tok för slarvigt med min hälsa. Såhär kan vi inte ha det. Skärp dig, Ph! Det är för mycket som hänger på att din hälsa blir bra. Bättre hälsa = bättre balans i kroppen = bättre förutsättningar för barn. Bland annat. Det borde vara skäl nog.

Nu tar jag min kopp ingefärste och mitt häfte från Eva Renner och lägger mig. Imorgon ska det tas beslut vilken väg vi ska ta i det här fallet.

1 kommentar:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Så fort jag mår bättre börjar jag slarva... glömmer ta medicinen och svich är man på botten igen. Man blir yr, man glömmer saker, kroppen gör ont så man vill hugga av sina kroppsdelar bara för att slippa smärtan... och en ny upptäckt... jag hör som en kratta. Här om dagen pratade en med mig och jag görde bara bla bla bla rent bokstavligen... Hur går det med maten? Jag försöker äta "rätt" nästan hela tiden men en gång i veckan har det tyvärr blivit lite fusk med något mjöl. Men jag har inte äit potatis, ris eller pasata alls :) Men jag vet inte om jag mår något bättre eftersom jag har slarvat med tabeltterna. KRAM