2011-08-02

Dagens läxa...

Jag anser att jag inte är särskilt religiös, men jag är intresserad i religion och 'övernaturliga' saker. Jag och mina systrar har växt upp i ett väldigt openminded hem kan man säga, det pratades om både kyrkan och reinkarnation och näturväsen och mycket mer, vilket gjorde att vi själva kunde bestämma och välja vad vi ville tro på. Jag är nog lite av en allätare och tror på mer än vi bara kan se. Det kanske räcker så... ;)
Hur som helst, jag brukar få nyhetsmail varannan dag från Neale Donald Walsch, författaren till Samtal med Gud. Det är kloka ord, ibland från honom själv, ibland från filosofer eller andra världskända människor. Dagens mejl innehöll följande:

On this day of your life, dear friend, I believe God wants you to know...

...that if you become ruffled with every comment that

you consider a 'slight,' you will never find peace.

Nor will you find it by always separating yourself from

those who ruffle you. You can only end so many

friendships before you find yourself very much alone.

You can keep making new friends, of course, but

sooner or later they will ruffle you -- and then what?

Perhaps the better course might be to let the ruffle

go. People rarely mean it when they do that, and a

touch of gentle tolerance and easy forgiveness every

day is even better than an apple...


Kan det vara mer passande efter gårdagens meltdown? Nu ska jag bara jobba på att kunna göra så. May the force be with me! :)

Inga kommentarer: