2011-08-22

B

B är nästa års stora Bokstav.

B för Bröllop, eftersom älskade syster ska gifta sig.
B för Balans, eftersom jag behöver det. Balans mellan arbetsliv och privatliv, mellan jobb och avslappning, mellan kropp och själ. Mellan drömmar och verklighet.
B för Beslut, eftersom jag måste bestämma mig för vad jag vill göra åt min jobbsituation.
Och B för Barn såklart, bland annat eftersom älskade vännen C och många fler i min omgivning väntar smått till nästa (v)år.

Men som min kompis F klokt meddelade idag: inte allt handlar om att få barn. (Tack för det honey, det blev dagens aha-upplevelse när det väl hade sjunkit in! ♥)
Och det gör det ju inte. Men för mig har det varit så... Mycket i mitt liv kretsar kring att få barn. Hur jag ska dela in min arbetstid, hur jag ska minska stressen, hur jag ska jobba bort överflödiga kilon, hur jag ska förbättra min hälsa - direkt eller indirekt för att kunna få barn.
Jag kanske har blivit låst där. Det känns faktiskt lite B det med...


1 kommentar:

Anonym sa...

B för dig♥
U för mig!
/F