2011-07-10

Nu jävlar!

Idag gav jag mig själv en gåva. Ett löfte.

Jag lovade mig själv att jag ska ta hand om mig själv på rätt sätt. Att jag ska förse min kropp med rätt saker: motion och rätt kost. Hälsosam kost, det som är bra för kroppen.
Känner jag efter vad min kropp reagerar på är det kolhydraterna som får ryka. Bröd gör mig trött, eller för den delen allt som innehåller jäst och/eller vetemjöl. Så därför hoppar jag på LCHF-tåget igen, tror jag. Då mådde jag som bäst.

Tänk om - tänk rätt.
Det hjälper inte att liksom straffa sig själv genom att banta, det är bättre att belöna sig själv med rätt bränsle till motorn. Jag straffar mig själv genom att äta fel produkter, det har jag ju fått uppleva så många gånger. Så nu ska det tänkas rätt, för bövelen!

Likaså med motionen: jag får ont av att sitta stilla för mycket. Alltså ska jag röra på mig.
Jag gillar ju att cykla fort, men efter min lilla olycka (hehe...) ser ju cykel-dear ut såhär:

Najs, eller hur? Note to self: Måste köpa ny cykel. Och skaffa körkort...
Och med bra skor och motionsspår i skogen precis bakom huset har jag faktiskt inga ursäkter!
Jag är bara så dålig på att ta mig själv i kragen. Men det gäller att ha målet framför ögonen hela tiden: en hälsosam Jag och Baby2011 (nja snarare 2012). Jag vet ju det, men ibland måste man bara gnugga in det lite hårdare:

3 kommentarer:

Änglar & Hjärtan sa...

Det är bra! Kom igen, då är vi två som äter LCHF på jobbet! För jag har börjat nu, är på 3:e dagen idag!

Ha det bra! Kram kram!

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Nu kör vi du och jag ;) Bättre mat och motion. Jag försöker cykla till jobbet var dag. Tänkte avstå idag men nu så jäklar. Jag väntar på att jag ska få häftet. Har du fått ditt? kram Johanna

Syrran sa...

Hejahejaheja! Förlorar inte gärna pengar men vadslagningen är fortfarande igång så go ahead, make me loose money!