2011-07-24

Hjälp till du med!

Jag följer Carros exempel och kopierar Lindas text rakt av, för att hon skriver så j*kla rätt. Hjälp till du med!

Ingen kan göra allt men alla kan göra nåt

Medan många semesterfirare här hemma i Sverige är trötta på regn så finns det miljoner människor som lider fruktansvärt på grund av bristen på just det. Torkan i Afrika. Den värsta på 60 år. Bilderna på svältande barn som behöver hjälp. Ingen kan göra allt men alla kan göra nåt. 1miljon barn riskerar att dö. Låt oss skicka ett sms eller sätta in en peng. Låt oss skita i argument som "pengarna kommer i alla fall inte fram". Låt oss skänka en hundring, en femtiolapp, en tia, nånting! Låt oss göra det i hopp om att det hjälper. Så väldigt många fantastiska människor jobbar för att hjälpa och är beroende av att det kommer in pengar. Jag har valt Läkare utan gränser. Välj den organisation du vill. Den summa du tycker. LIV till 72970 via sms ger 50:- till Läkare utan gränser. Eftersom folk tror att jag är sponsrad så fort jag andas i den här bloggen så bör jag kanske påpeka att det knappast är så. Läkare utan gränser har betydligt mycket mer undernärda människor än den här att lägga slantarna på.

Det tar tre sekunder att skicka. Det är pengar jag aldrig kommer att sakna. Nu drar vi iväg det där sms:et. Minst två gånger.

Inga kommentarer: