2011-07-28

Avslappning på högsta nivå

Svärföräldrarna har ett litet sommarhus vid Varamonstranden vid Vättern, vilket är den underbaraste oasen för stressade själar! Så fort vi känner att vädret skulle kunna bli bra åker Älskling och jag dit för att umgås med dem, sola, (kanske) bada, vila, läsa och bara vara. Svärfar har alltid något byggprojekt på gång som han gärna vill visa mig (resten av familjen delar inte riktigt hans gör-det-själv-glädje och det gör jag) för att sedan prata sport med sin son, medan jag försöker mota bort svärmor ur köket så att hon också kan sitta och ta det lite lugnt ibland. Oftast fixar hon allt ändå, och ärligt talat är det riktigt skönt att bara få vara där och bli väl omhändertagen med mat och kaffe och roliga samtal.

De senaste dagar har även kompis F♥ följt med, till svärfars stora glädje som gillar henne (de är båda mycket bra på att prata, haha!). Idag var en sådan dag, fastän solen dolde sig bakom moln alltför ofta och vattnet var friskt (=kallt!) när vi väl var så varma att vi behövde ett dopp.
Modiga F badade hela fyra gånger, medan jag nöjde mig med två (jösses, jag frös ju!)...
Respect, sister! ;)

Sådana här dagar är jag avslappnad. Så borde det vara jämt!

4 kommentarer:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Hej min vän, hur går det med maten? Jag mår konstant illa igen, men jag härdär ut och hoppas det går över snart! trevlig helg. Kram

Helgi sa...

Hej!

Det låter som om svärfar är en händig man. Jag jobbar på ett byggforum och letar just nu runt efter händiga personer som håller på med något renoverings-eller byggprojekt. Jag skulle tycka det vore kul om jag kunde få fråga honom om han vill skriva lite om sina projekt på byggforumet jag jobbar på för en liten morot.

Han får gärna höra av sig på mejl så kan jag berätta lite mer,
helgibyggla@gmail.com

Anonym sa...

Kan bara hålla med. Avslappning på högsta nivå i Varamon!

Anonym sa...

Kan bara hålla med. Avslappning på högsta nivå i Varamon!
/F<3