2011-01-19

Utvecklingsarbete pågår


Jag har liksom börjat ha utvecklingssamtal med mig själv på sistone. Vad är mina starka sidor? Vad är jag bra på? Vad behöver jag jobba på? Och viktigast (tycker jag i alla fall): vad behöver jag för att utvecklas?

Jag är ju världsbäst på att ta på mig för mycket jobb. Det har jag både fått höra många gånger av vänner, kollegor och chefer, men jag har också insett det själv. Jag har jobbat på det och gör det fortfarande, för jag är inte där än. Men häromdagen tyckte jag att det var dags att se över mig själv och mina mål. Var är jag nu, och vart är jag på väg? Vart vill jag?

Jag gillar mitt jobb. Jag älskar ungarna, jag diggar mina kollegor (oftast, hehe). Men jag behöver något mer, känner jag. Kanske inte istället för, utan snarare bredvid.
Det kan ju faktiskt vara så att mina nya arbetsuppgifter ger mig just den biten. Passande nog heter det att jag får ansvar för utvecklingsarbetet... :)

Vi får se. Jag har satt upp några mål för mig själv. Några är tidsbestämda, några är mer flummiga och kommer att ta den tid som behövs. Men nu har jag stått stilla tillräckligt länge. Här ska det utvecklas (ännu mer)! :)

2 kommentarer:

Syrran sa...

Woooohoooo Go ph!!
Säg till om det är något jag kan hjälpa till med i dina mål :)
Puss van je zus!

Unknown sa...

Hej

Lycka till att nå din mål.

Kram