2011-01-07

Nyårslöfte: egentid!

God fortsättning! Hoppas att allas helgdagar har varit till belåtenhet. :)
Själv åkte Älskling och jag till Nederländerna för att umgås med familj och vänner och inhalera lite holländsk luft. Tyvärr förlorade vi en dag eftersom vädret gjorde att RyanAir fick stänga flygplatsen vi skulle till, men som tur var flög KLM från Linköping till Amsterdam på juldagen. Nära och bra, det tog bara 15min till flygplatsen hemifrån. Väldigt skönt! :)
Om resan mer senare (ja syrran, jag har bilder med!). Nu är det bara skönt att vara hemma igen, sova i vår egen säng och leka med vår egen katt och skotta vår egen snö...

Tyvärr fick vi internetstrul hemma. Och förmodligen inget nät fram till efter helgen. Suck!
Det märks att det är lätt att bli beroende av internet. Läsa mejl flera gånger om dagen, kolla sin Facebook, spela spel, läsa nyheterna...

Å andra sidan har jag nu fått mera tid för annat: sy saker, rensa i köket, städa ordentligt i badrummen, skriva affärsplan (jajemen!) och lite till. Vad mycket mera tid man fick plötsligt! Mejl och FB läser jag högst en gång om dagen nu via mobilen, jag läser papperstidningen lite mera noggrann och jag får passa på att blogga på rasten på jobbet. Jag tror att jag ska begränsa min internettid ett tag, och ge mig själv tid till andra saker. Det får då vara ett nyårslöfte till mig själv - LÖFTE, inte STRAFF. ;)

3 kommentarer:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

God fortsättning... hoppas att du mår bättre! KRAM

Unknown sa...

Hej


God fortsättning.

Hoppas allt är bra

Kram

Syrran sa...

Låter som en bra plan, det där med egen tid! Du är ju viktigast av allt för dig, sen kommer andra..
Puss van je zus!