2011-01-11

Jag är int' bitter...

Jo förresten, det är jag. Lite bittert har jag insett att det finns folk som bara gör det de ska göra, inget mer - och kommer undan med det. Jag, som brinner för det jag gör och lite till, lägger ner mycket mer tid och själ än jag kanske ska göra - och blir straffad för det.

Som på mitt jobb: nu, såhär i efterskott, får jag höra att chefen bara vill godkänna hälften av mina övertimmar 'för att jag har tagit mig an saker som inte hon har beordrat mig, och det har hon inte råd med'. Nähe... Jag har inte ens skrivit upp allt eftersom jag tycker att vissa saker är så roliga att göra! Men okej, om det är på den nivån jag ska spela: so be it!

Fördel: inte en minut mer än vad jag ska jobba per vecka. Alltså ingen övertid, alltså mer egentid. Eller hur?

Nackdel: vad gör jag med min yrkesstolthet (eller det lilla som finns kvar i alla fall)?..

Nåväl, vi får se vad som händer. Jag längtar efter något annat, känner jag. Något roligt. Kanske dags att gå ner i tid och börja utveckla dessa halvhemliga planer att starta eget...

1 kommentar:

medelsvensson sa...

Guldklimp!
Du ska vara rädd om dig.
Folk får inte fara fram med dig på detta vis.
Uppror!
eller hellre...
Uppbrott!


Kram