2009-09-29

Offentliga personer måste kunna ta skit?

Sambon bloggar också. Han började långt före mig, med sin hockeyblogg. Chefens order (nåja, sambons förslag...).
Jag läser hans blogg ofta. För att veta vad han skriver, vad andra kommenterar och ibland (hihi) om han har skrivit något om mig eller om våra familjer (vilket han gör emellanåt).
Och det är klart, inte alla håller med det han skriver - och det har dom rätt till.
Men jag har så svårt för dom där typerna som blir dumma och skriver förolämpande saker om honom i kommentarerna. Vad har det med ämnet - hockey - att göra? Onödigt!

Så tipsade sambon mig om en tjej som kommenterar i hans blogg ibland. Det visar sig vara Tony Mårtenssons syster, som i sin tur i sin blogg har skrivit (efter att sambon hade uttalat sig rätt negativt om LHC eller Mårtensson, kom inte ihåg) att hon var så trött på hockeybloggen. Visst, det får hon definitivt tycka. Jag blir också trött på honom ibland. ;)

Men jag blev lite sårad av någon som lämnade en kommentar där:

Anonym sa...

Hej!
Din bror är en offentlig person. Folk som inte kan någonting och har som jobb att tycka och tro att dom kan saker bättre, och vet hur man ska göra kommer alltid att kritisera och skriva elaka saker om offentliga personer. Anledningen är för att dom tjänar pengar på det. Egna åsikter har dom inte, dom gömmer sig bakom en fast anställning och vågar förmodligen inte interjuva spelaren fören dom har skrivit positivt om personen ifråga.
Det känns alltid som en kränkning mot en själv när någon skriver eller snackar skit om nära och kära. Tyvärr så måste du vänja dig. Du vet vad din bror kan, du vet att du kan garva vid jul. Bergsten och alla andra som tror att dom kan kommer springa och vilja ha sina 20sek med din bror för då har han gjort 30 pinnar på 20 matcher..

Ge inte Bergsten och grabbarna mer onödiga googleträffar... Dom är värdelösa individer...

Är inte det där lite motsägelsefullt? Först säga att det känns alltid som en kränkning, ja det är tufft, blablabla - och sen göra samma sak... Nu känner jag mig lite kränkt! Det är ju faktiskt MIN älskling han/hon skriver så nedlåtande om! :(

Tja, är man en offentlig person (om än bara här i Östergötland kanske) så får man tydligen stå ut med en del skit. Synd att det ska vara så...

Inga kommentarer: