2009-02-20

Vackert

Sedan några år tillbaka är jag ett fan av Neale Donald Walsch.
Han har skrivit böckerna om samtal med Gud, och även om jag inte är troende à la kyrkan så älskar jag dessa böcker. De passar precis till mitt sätt att tro, dvs inte kyrkbunden och med mer utrymme för oförklarliga saker. Och framför allt en mycket positiv och lugn ton (inget 'Om inte du sköter dig som bibeln vill ska du till helvetet').

Nåja, alla får ha sitt sätt att tro. Jag gillar mitt. :)

Hur som helst, på http://www.nealedonaldwalsch.com/ kan man skriva upp sig på listan, Daily Inspirational, och då får man nästan varje dag ett mejl med ett uppmuntrande, inspirerande innehåll om något i livet. Det är väl aldrig fel? Jag känner i alla fall att jag blir glad av mejlen.
Kolla bara vad jag fick idag:

On this day of your life, dear friend, I believe God wants you to know....... that someone is looking up to you now, preparing tofollow your example. Let this guide your next choice.

We often think that we are operating in a vaccuum,thatno one is watching us, that our actions are mostly private. Yet what if you knew that your every thought,word, and deed today was going to be imitated byone who admires you?
Can you feel good about what you are demonstrating?Wonderful. If your answer is yes, wonderful!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Läste dessa böcker för kanske det är 10 år sen nu...och på något sätt släppte jag då tankar som man kan ha om livet och döden...jag tycker böckerna är riktiga må bra böcker...gav dem till min döende svägerska för några år sedan och hon sa att de hjälpte henne...så jag håller med dig...de gör skillnad!
Önskar dig en skön helg!
Bella

Ph sa...

Hej! Visst är dom bra? Sista boken (den om döden och livet) var helt magisk, delvis passade det in i det jag redan tänkte om liv/död men jag fick också många nya härliga tankar. Det kändes lugnande på något sätt. :)
Ha en skön helg du med!
/Ph