2009-02-13

Finaste presenten

Idag var sista dagen på jobbet som fröken till min klass. Övertalighet gjorde att jag motvillig fick byta jobb, och efter sportlovet tar min kollega J över som klasslärare.

Jag är inte bra på det där med att ta avsked. Avskyr det. Har alltid gjort det.
Men något var jag ju tvungen att hitta på. Klassens timme hade blivit Frökens timme för en gång, så jag fick bestämma vad vi skulle göra.
Först lekte vi Burken med hela klassen. Att leka med eleverna, det gillar jag! :)
Sen bjöd jag på rulltårta med grädde och geléhjärtan, och barnen fick rita fritt.

Då kom 3 tjejer och ville ge mig något - men inte inför alla. Så vi gick in i grupprummet.
Och då fick jag den finaste presenten som jag någonsin har fått: en egen sång!
En av tjejerna hade skrivit sången, och så sjöng de för mig. En sorglig sång, så fin och vacker att fröken inte kunde hålla tårarna tillbaka. Och inte de heller.

Vad jag kommer att sakna dem...

Inga kommentarer: