2009-02-08

Spex, spex och åter spex

De senaste veckorna har jag - förutom katt och jobb - mest ägnat mig åt att sy. Mycket.Massor.

Jajemen, jag är inblandad i spexet i år igen!
Kunde inte stå emot trycket... Jag skulle ju sluta efter förra året. Men sen bad de mig att bara hjälpa till lite grann i kostymgruppen, och jag sa ja. Sen visade det sig att de bara var 3 stycken och behövde heltidshjälp, och jag sa ja.
Och eftersom jag har varit direktion förra året fick jag sy en frack till årets direktion. Tradition! Vi fick själva välja tyg, chockrosa och glittertyg, men åh så snygg den blev! :)

Kom och se! Vi finns på Forumteater de kommande 2 veckorna. :)

3 kommentarer:

medelsvensson sa...

Men hallå, är det inte direktören som skall sy till sin efterträdare...? och du till din? Hur mycket har din dirre sytt? Könsmaktsordningsproblem?! ;)

Ph sa...

Hahaha! Nejdå, min dirre lyder mig jättebra! :)
Han sydde till den nya direktören, jag sydde till den nya ekchefen. Och han sydde faktiskt allt själv. Med lite anvisningar från mig.

medelsvensson sa...

Anvisningar är alltid tillåtna. Heder till Dirren.
Kram