2009-02-24

Bambi, moi?

Idag var jag tillbaka på min 'gamla' arbetsplats. Jag slutade ju förra veckan...men lovade barnen att jag skulle följa med och åka skridskor idag. Nya jobbet börjar inte förrän nästa vecka, så det gjorde jag gärna!
Vi skulle till den lokala ishallen med F-klass, år 1, min år 2 och år 3, så sammanlagd närmare 80 barn. Det är 160 skridskor som ska knytas... Och jag minns så väl mina stackars fingrar efter förra gånger. Så klok som jag var (även fröknar lär sig från tidigare erfarenheter...) hade jag tejpat mina fingrar. :)

Och jag skulle naturligtvis åka själv! Vad kul det var! Vi lekte kull, jag ramlade snyggt och landade med huvudet mot isen - tur att man hade hjälm...
Nej, jag var inte som Bambi. Jag kommer ju från ett land där de flesta barn lär sig åka skridskor ens innan de kan gå. ;)
Men att påstå att jag kommer att bli en stor hockeystjärna så som jag åker? Näe... ;)

1 kommentar:

medelsvensson sa...

Du är redan min stjärna, med eller utan hockey. Kram