2010-02-28

Sago(lika)påsar

Idag har jag sytt i mitt 'omgjorda' pysselrum.
Eller omgjord och omgjord...jag har ändrat lite. Skrivbordet har fått nya justerbara ben, så att nya databordet (aka sybordet!) får plats under. Så vid behov behöver jag bara dra fram databordet, lyfta upp symaskinen som står under och voilá! Madame kan sy OCH använda skrivbordet till klippning och annat pyssel. Jag är rätt nöjd med den lösningen! :)

Jag var ju tvungen att testa med detsamma. Dessutom hade jag ett uppdrag liggandes, på jobbet behövde vi sagopåsar och jag erbjöd mig (hehe) att sy några. Tyget fanns där sedan tidigare, så det var bara att börja.
Och såhär blev de: enklast möjliga varianten, A4-format, lite resår längst upp i kanten och lite sammetsband som handtag. Lätt som en plätt!

Färgglada påsar! Imorgon följer de hem med några barn, som ska ta med sin favoritsaga tillbaka till förskolan. Sagotema pågår, och nu får barnen bestämma saga. Jättekul!

Inga kommentarer: