2009-10-30

Ytliga saker

Sisterdear har kommit fram nu, och under middagen diskuterades allt möjligt - från genus och kvotering till konspirationsteorier, USA, PMS och plocka in i diskmaskinen. Jätteroligt!
Sedan - ack fasa! - kom ämnet skor upp.

Och där, mina vänner, har ni min akilleshäl. I love shoes. Det har jag fått (tagit?) efter min farmor, som hade 3 (!) stora garderober fulla med skor, väskor och hattar...
Sambon tycker jämt att jag har för många skor. Systern är som jag och älskar skor, att man aldrig kan ha för många.
Jag, jag förnekar allt. ;)

Syster J har en bra förklaring: man kan ha en dålig dag på stan där allt man provar är för litet/stort/fult/dyrt/osv. Men skor passar nästan alltid! Jag känner igen det: jag kan känna mig tjock eller ful eller tråkig i vissa kläder, men skorna gör oftast att jag blir på bra humör. Jag har inga skor som jag känner mig tjock i, eller ful (okej, bortsett från vinterkängorna som jag har på jobbet, haha!)

Men okej, jag tog papper och penna och gick igenom huset för att räkna mina skor.
JAG SKÄMS!!! 57 par!! Men till mitt försvar kan jag säga att jag räknat allt: flipflops, regnstövlar, gympaskor, vinterkängor, finskor, skridskor (hihi), allt.

Okej, det var lite väl många. Jag ska nog rensa lite, för som sambon sa: 'Du använder ju inte ens alla...'
I hate it when he's right...

2 kommentarer:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Jag har supersvårt att hitta skor, kanske för att mina fötter är som två stora toalett lock...haha. Men förra helgen hittade jag ett par fina skor och det var dessutom på rea :) Jag hoppas du har en fin helg. Kram Johanna

Tildas mamma sa...

Oj, jisses! Jag är tvärtom. Jag har nog fem par skor totalt, eller nåt :-) Ett par vinterskor, ett par vår/höstskor, några till sommaren och ett par finskor till festligheter. Jag har aldrig riktigt förstått mig på det där med skor och hoppas att det där som ofta sägs, att alla ser vad man har på fötterna, inte stämmer...
Till mitt försvar får jag säga att jag försöker hålla mina skor rena och snygga, det är väl alltid nåt ;-)
Kram, Tildas mamma