2009-10-10

Drömmar

Min senaste vecka kännetecknades av drömmar. Framtidsdrömmar. Om barn, bröllop, huset, trädgården, jobb, allt möjligt.
För min del har det mest varit drömmar om jobbet. Jag älskar mitt jobb, jag älskar att jobba med barn! Men jag drömmer om att få jobba mera med vuxna.

Jag vill fortsätta med min något udda hobby: krishantering och sorgebearbetning. Jag vill föreläsa, ge kurser i hur man kan jobba med något så livsviktigt som döden.
Jag vill öppna upp ett tabubelagt ämne!

Så nu ska jag utforska möjligheterna. Min gullevän M skickar då och då information om vidareutbildning eller seminarier kring sorg till mig, så där finns en del att upptäcka. Och jag har kastat ut några krokar för att se hur jag ska gå tillväga att kunna föreläsa på 'proffsnivå'.
Med små steg, inget som ska ske imorgon eller så. Men små steg framåt!

Inga kommentarer: