2009-10-13

Ständigt dessa blodprov...

Idag var jag hos läkaren för ytterligare ett blodprov, för att se hur det går med Levaxinvärdet. Usch, jag tycker verkligen inte om nålar! But a girl's gotta do what a girl's gotta do. :)

Tjejen (en ny, tror jag) som skulle ta provet började fingra på insidan av armvecket. Jag vet att även om ådrorna syns tydligt på den sidan så rullar dom bort, så jag påpekade att de andra brukar ta en blodåder på utsidan istället. ( Jag blev tillochmed nekad att lämna blod till blodbanken i somras pga detta!)
'Nejdå, den här syns jättebra' säger hon - och sticker. Och säger: 'Ojdå... det kommer inget blod. Jag tror att den rullade bort.' JASÅ?? Morr...
Så jag bet ihop och sa något i stil med 'Ta andra sidan då'. Vilket hon gjorde. Och vips- så kunde hon fylla två rör! Hade hon lyssnat på mig hade jag slupit två stick och två blåmärke imorgon...

Men men! Det är ju för en bra sak! :) Nu hoppas jag att värdet har gått upp lite. För då kan jag ringa gynekologen igen och boka in tid för hormonbehandling. Och då blir det en hel del andra tester - men stickfria, dom får man kissa på. ;)

Inga kommentarer: