2008-12-01

Underbar helg!


I helgen var jag på besök hos min syster.
Hon och sambo M bygger hus en bit utanför Östhammar, och jag hade lovat att jag skulle komma för att hjälpa till.

Så i lördags åkte vi - jag och två holländska kompisar. Laddade med lite godis, cd-skivor med holländska hits och ett riktigt gott humör kördevi bil upp till Roslagens fina område.

Det var mycket kallare och mer vinter däruppe, men vad fint det var!

Väl framme fick vi jobba direkt, så vi tejpade och spacklade och städade undan för fullt. Ett tag, i alla fall. :)
På kvällen var det dags för taklagsfest, så vi plockade fram mat och dryck och hade riktigt kul med deras vänner. Det är svårt att återberätta varför vi hade så kul, men vi skrattade tills vi fick ont i magen! :D

Dagen efter skulle syrran jobba, det var julskyltning i lilla Östhammar, och efter några timmars jobb i huset åkte vi in till byn för att titta lite. En väldigt mysig stad!

Och idag var det dags för vår återresa. Vi stannade till hos W (även hon från NL, haha!) i Norrköping, och nu är jag äntligen hemma igen. Skönt, även om vi hade kul på vår roadtrip!


All heder till vår 'chaufför' F, som körde jättebra! Det var inte lätt på de små vägarna däruppe, med snön och slasket och två tokfior som sjöng fel på låtarna så att hon fick spela dem från början igen (om och om och om igen...). :)
Nu kan jag i alla fall låtarna utantill nästa gång vi åker...

Inga kommentarer: