2008-12-14

Julpyssel

I veckan var jag på Ikea och köpte några meter av deras härliga juliga tyger (rutigt och randigt), och jag hade tänkt sy strutar och spratteltomtar och tygkorgar. Strutarna hade jag tjuvstartat med förra veckan, men jag ville göra fler.
Dessutom hade jag köpt ett pysselpaket med filtäpplen på Panduro, som jag tänkte hänga i julgranen sen. Redo för att vara kreativ!


Igår hade jag ett härligt gäng kompisar på besök, laddade för lite julpyssel och glöggdrickande.
Vi var 6 st som satt runt bordet och gjorde julkort, tygsaker, kransar och klappar för kung och fosterland (nja, snarare till oss själva och vår familj..).
Symaskinen stod framme, och användes flitigt av både mig och kompis AK (som skulle prova att göra en sak och blev besatt sen, haha!).

Äpplena blev jag jättenöjd med! Även tygkorgen blev fin (till slut). Kolla själv:









Och såhär blev spratteltomtarna, som jag gjorde klart imorse:












Ska nog göra några till, till svärföräldrarna... :) Och några tygkorgar. Har ju mycket tyg kvar!

Inga kommentarer: