2008-12-03

Grönt är skönt!

Förra veckan var kollegakompis M och jag på inspirationskväll på Systrarna Grön (där de har så otroligt fina saker!), för att få lite blommiga idéer såhär före jul. Och ikväll har jag pysslat ihop lite egna kreationer,med mossa och band. Visst blev dom fina?

Här två vanliga vita hyacinter. Kan knappast vänta tills de börjar blomma och dofta!

Till vänster hyacintarten 'Multiflora', som ger liksom en buske med rätt små fina vita blommor. Och till höger en mini-amaryllis i rött, än så länge dold under mossan.
Fastnade för det fina spetsbandet, det blev rätt fint tycker jag själv.


Kvar är två underbara 'Helleborus Niger', superfina julrosor. De tillhör mina favoritblommor, och jag blev så lycklig när jag fick tag i två stycken till samma pris som en! :)

Enligt sambon har jag nog aldrig pyntat så mycket som nu. Men nu har vi ju ett helt hus att smycka med julpynt.
I love jul!

Inga kommentarer: