2012-03-01

Slut på ork

Jag förstår inte. Jag har min härliga familj, mina härliga vänner, härliga kollegor och framför allt härliga ungar på jobbet - men livet känns så tungt just nu. Och jag vet inte riktigt varför.

Jag har med åren blivit rätt bra på att dölja mig bakom en glad mask när jag inte orkar visa mer av de äkta känslorna och tankarna, och nu är jag där igen. Fast jag inte vill. Eller är det bara såhär när jag kommit hem från jobbet och tröttheten knockar mig? Jag orkar ingenting, men försöker kämpa mig igenom det mesta.

Jag känner mig så oäkta. Jag kan le, jag kan skratta, det är inte det. Men det blir liksom så ytligt.
Jag orkar inte.

2 kommentarer:

medelsvensson sa...

Du måste inte vara duktig och glad. Låt tröttheten ta ut sin rätt och gråt några skvättar och sov ett tag. Våren kan ge extra depp bara för att ta musten ur oss före sommaren, men sen kommer den med värme och kraft. Håll ut, du är älskad!
Kram M

Änglar & Hjärtan sa...

Jag håller med föregående kommentar till fullo! Du vet att jag finns här för dig om du vill, för mig behöver du inte bära en mask!

Kram!!!