2012-02-19

Stockholm och bröllopsplanering

Den här helgen har mestadels stått i bröllopstecken. Inte mitt bröllop dock, utan käraste systerns stundande wedding. :)
I lördags åkte Älskling och jag till Stockholm. Medan han skulle jobba och se på hockey träffade jag mina två yngsta systrar, kompis och naturligtvis lilla Maya vid en brudbutik för att hitta Klänningen - som hittades! Några småjusteringar ska göras (av undertecknad, faktiskt!) i form av lite mer färg i både band och pärlor, men annars var den alldeles underbar på syrran!

 Den här kanske? *fniss*

  
  Eller någon av de här?
 (bilderna hittat på internet)
Vi hann även med en sväng till Gamla Stan, sedan åkte gänget tillbaka till Roslagen och jag passade på att hälsa på min härliga vän Sz och hennes sambo i deras nya lägenhet.
Min underbara gudson var tyvärr inte hemma, men däremot lilla söta vovven Tubbe! Mys i högsta grad! Blev bjuden på mycket god mat, och men vet ni vad? De matade hunden vid bordet! (muhahaha, där fick ni!) ;)

Idag har jag pysslat, träffat fina runda gravida kompisen C och planerat mer kring syrrans bröllop. Förutom att pimpa hennes klänning har jag fått äran att få göra deras tårta, så det ska naturligtvist provbakas. Så jag har sett över mina baksaker och skrivit lista på det som ska inhandlas.

Det är faktiskt riktigt roligt att få planera kring någon annans bröllop, och inte ens eget! Mycket mer avslappnande kan jag lova.. ;)

2 kommentarer:

Syrran sa...

Men vadå var du stressat kring ert bröllop? ;) känns än så länge kolugnt framförallt när det är dina duktiga händer som håller på med klänningen och tårta!
Puss!

Unknown sa...

Hej!

Nu har du vanan inne.
Varför inte starta en hjälp till brudpar...

Vilken fin rosa klänning...
Vet ja vem som kommer bära den med massa Hello Kittys på.

Ha det bra
Kram