2012-01-02

Ny start!

ÄNTLIGEN är det ett nytt år! 

(inte meningen att väcka anstöt, men den här bilden täcker hela mitt 2011!
Bilden lånat från internet - men glömt varifrån) 


Ja, 2012 är så efterlängtad. En ny start behövdes, och ett nytt år passade då alldeles perfekt.
Jag har stora förhoppningar för det här året, men självklart kommer jag inte bara luta mig tillbaka och vänta - jag kommer att vara en aktiv del utav det. Det här kommer att bli MITT år (och många andras, självklart). :)

Här hemma avslutade vi det gamla året genom att ha ett långt, allvarligt men bra samtal om hur vi ska göra. Hittills har det varit något av en enmansshow (min kloka gullevän M kommer att gilla det här, du vet ju att du har tyckt så länge...) och det var på tiden att vi tog tag i det. Från och med nu (och inte en minut för tidigt) är det Team B här hemma. Vi är två i det här äktenskapet, vi är två på den här resan. Vi ska hjälpa varandra, avlasta varandra, stötta varandra. Vi har gått igenom de olika lösningar och möjligheter, vi vet nu vilka vägar vi kan ta. Steg ett är att på allvar ta tag i  vikten och hälsan, både han och jag. Om tre månader tar vi ett snack igen, för att diskutera nästa steg.

Jag vet att det nu blir som ett projekt, men jag ser det inte som Projekt Bebis. Jag ser det som Projekt Vi. Och nu är vi båda två med på noterna. Bättre start än så kan man inte få!

Så nu kör vi!

3 kommentarer:

Längtan sa...

Gillar bilden! Den säger så mycket!

skönt att ni pratat. Man behöver få till det ibland annars är det lätt att man bara "är" och tiden rullar på utan att det händer något

Änglar & Hjärtan sa...

Bra Ph! Bra att ni har pratat och bra att ni bestämt hur ni ska gå vidare! Lycka till med allt!

kram!

medelsvensson sa...

Puss!
M