2012-01-20

*fniss*

Jag har fruktansvärd barnslig humor enligt min man. Jamen hallå, det är inte så konstigt om man jobbar dagligen med de roligaste varelser som finns! ;)

Det bästa jag vet är bajshumor. Inte grovt eller vulgärt, utan just barnsligt. Ja, jag är en sån som kan säga 'bajsunge' eller 'bajskorv' till barnen. Jag har bett om ursäkt för det flera gånger på jobbet, när föräldrarna suckar över att just deras unge verkar ha kommit in i bajs- och kissperioden och säger bajskorv till allt och alla. Sorry, mitt fel!

Till saken hör kanske att ett av mina första svenska ord just var 'bajs'. Och för oss som inte har svenska som modersmål är det ordet väldigt roligt! (Eller vad säger ni, syrran och F?)

Läste Carinas senaste inlägg på hennes blogg Barn och Pyssel och skrattade högt. Ena barnet hade fyllt år och önskade sig...en bajstårta!!Underbart!!


Bilden fräckt lånat från Carinas blogg!

Gissa vad jag önskar mig för tårta i september... ;)

3 kommentarer:

Änglar & Hjärtan sa...

Vi har samma humor du och jag min vän! Haha!

Tack för dina fina ord inne hos mig, det värmer att få höra sånt! Jag vet att vi alla är trötta och slitna, men man håller humöret uppe på jobbet för att sedan däcka hemma i soffan. Känner mig bara så otroligt osocial hemma också! Men det är ju för att jag håller på med mina skolarbeten också... Skulle jag bara jobba 75% och sen gå hem tror jag inte det skulle bli samma sak.

Men måndag, nya tag! och ja, vi är bra! :)

Kramar i massor! //Alexandra

syrran sa...

Byesbajs! ;-)

Anonym sa...

Bajs! :-D Skitkul ju! :-P
/F