2011-10-05

Stjärnorna

Python.
Monty Python alltså. De hade så rätt när de sjöng 'Always look on the bright side of life'. :)
Fast det kan kännas becksvart ibland...

Mitt liv just nu är inte svart. Inte bright heller kanske, men definitivt inte svart. Det är... som morgonen. På väg att bli ljust. Med några rosaröda solstrålar som försöker att bryta igenom. Ja, så är det nog just nu. Och mycket beror på att jag har så många underbara vänner!
Makalösa vänner som drar upp mig ur vattnet när jag tror att jag drunknar, som påminner om att andas när jag glömmer bort det, som blåser på såren när jag har slagit mig och som finns till när jag behöver dem. Som säger det jag vill och inte vill (men måste) höra, som kramar om och lyssnar och pratar och peppar och lugnar och delar glädje och sorg med mig.

Ni är guldkanten på min vardag, vet ni det? Ni är mina livbojor, ni är stjärnorna på min himmel!


Inga kommentarer: