2011-06-15

Pyssel på hjärnan

Det är så många känslor och tankar som far runt i huvudet och hjärtat att jag inte ser skogen för alla träd, tror jag. Har inte det blekaste vad det är för känslor och var de kommer ifrån, hinner inte fånga upp tankarna. Det är dessutom intensivt på jobbet, och jag känner mig stressad. Att jag inte är i toppform gör nog saken inte bättre... men om några dagar väntar en hel veckas ledighet, det ska bli underbart.

För att klara mig har jag plockat fram lite pyssel. Älskling blev lite orolig när han såg att jag satte mig vid matsalsbordet, han har stört sig lite (mycket) på alla mina saker som ockuperat bordet under en lååång tid innan jag städade undan allt. Och visst muttrade han lite om att jag borde få ordning på mitt rum så att jag kan pyssla där. Men han ser också att jag behöver pysslet för att varva ner, så han säger inte mycket om det. :)

Just nu är det enkelt pyssel jag behöver. Papperspyssel, klipp-och-klistra-pyssel. Så jag gör kort efter kort, klipper ut saker, limmar och visar stolt upp mina alster för honom.
Avkoppling på högsta nivå! Just nu finns det inget så rogivande som att sitta med en pyteliten sax och klippa ut små figurer ur vackert papper. Hjärnan tom, händerna fulla. Me like. :)

Inga kommentarer: