2011-06-25

Hela, halva, bara lite?

Har funderat en hel del kring bloggar och i synnerhet min egen blogg.
Vad vill jag med min blogg? Vill jag visa upp något, eller vill jag skriva av mig?
Ska det handla om något? Är det pyssel som är huvudtemat, eller barnlängtan, eller sorg?

Bloggarna jag följer kan nog delas upp i just dessa tre kategorier:
- pysselbloggarna
- barnlängtanbloggarna
- sorg/förlust/änglamammorbloggar

Vad skriver jag om? Var passar jag med min blogg? Ska jag röra om lite, dela upp, ändra upplägg?

Jag kanske bara ska skriva om hur tankarna och känslorna går kring vår resa i barnlöshetslandet, hur vi innerligt längtar efter en (två, många) unge att hålla om och pussa på och bråka med...
Eller visa upp alla mina pysselprojekt: papperspyssel, sömnad, lite inredning, vackra ting...
Eller tankar och känslor om sorg, om mina egna stora förluster och min sorg, om min dröm att få kunna jobba med barn och sorg och krishantering (fast jag krisar själv emellanåt), mitt mål att få föreläsa...

Men jag har kommit fram till att jag inte ändrar något. Den här bloggen speglar mig helt och hållet: här läser ni om det jag har i huvudet, i händerna och i hjärtat. Jag vill inte dela upp mig själv, jag behöver få utlopp för alla dessa delar. Det är hela Ph ni får, inga småbitar. :)


Bloggen är inte heller helt anonym, har jag insett. Har jag valt. En del av er som läser känner mig personligen, andra har helt enkelt hamnat här bland mina påhitt och stannat kvar. Det tänker jag inte heller ändra på, jag litar på att det jag skriver här inte utnyttjas på något sätt. Den dagen det händer får jag väl tänka om...

2 kommentarer:

medelsvensson sa...

Gullunge!
Bara för att du är den du är så håller jag av dig så innerligt. Hela dig!
Kram M

Syrran sa...

Tjohooooo!!! Vill ha hela PH jag med :) Bara halvan skulle inte alls vara lika kul.. även om det ibland åskar lite emellan oss så är det som du säger: det hör till! :)
Puss min zus!