2011-03-23

Under behandling

Jag får hjälp med mig själv av två underbara människor: min medicinman och min medicinkvinna.
Medicinmannen, det är Tho som jag är under behandling hos sedan november förra året. Han behandlar min kropp, mina hormoner, mina organ.
Kristina, min medicinkvinna, har jag varit hos i några år nu. Hon ger mig reiki, eller healing om ni hellre vill kalla det. Jag ser det som en energibehandling. Hon behandlar min energi, mina känslor, kaoset som jag har i mitt huvud ibland.
Hos båda får jag energi , laddar jag mina batterier, får jag nytt hopp. Den ene träffar jag varje vecka, den andre när behovet finns. Båda är lika värdefulla för mig, de har hjälpt mig mer än jag någonsin fått av den 'vanliga' läkemedelsvärlden. Jag tror starkt på att kropp och själ hänger ihop, och jag har valt behandlingar för båda. Och efter att ha varit hos min medicinman/kvinna säger både kropp och själ att det var rätt beslut. :)

Inga kommentarer: