2011-03-10

Medicinmannen

Har varit hos min medicinman imorse. Behandlingen (akupressur, idag rygg och ansikte) kändes extra mycket - hoppas att det är ett tecken på att det verkligen behövdes.
Hälsan känns bra (bortsett från lite magsjuka som jag förmodligen fick genom syrran, hehe), humöret inte lika bra. Har varit rätt nere igen, fast jag har roligt emellanåt.
Men efter dagens behandling så känns det liksom lite lättare i huvudet. Lite mer 'det ordnar sig', som jag brukar tänka. :)

Idag pratade vi också om hormoner och mens. Mensen har varit frånvarande i två månader nu, och han undrade om jag hade tagit ett graviditetstest för att se om jag är gravid. Jag tror verkligen inte det, men jag får väl göra det. Jag vill ju inte få upp hoppet för att sedan bli besviken - men som min kloka medicinman sa: Det spelar egentligen ingen roll vad testet visar. Är du gravid, så ska jag behandla dig (och barnet) så att du kan behandla barnet. Och är du inte gravid så kan jag fortsätta behandla dig för att göra det så bra som möjligt när du bli gravid.
Han är klok han. Så är det ju. :)

1 kommentar:

Syrran sa...

Håller tummorna! :):):)men skönt att det känns lite lättare.. förutom magsjukan då :(
Krya på dig!