2010-06-29

Vikten av vikten

Jag har - äntligen - tagit tag i det där med att gå ner i vikt. Jag kör en variant av LCHF, fick en bok av min kära mor som verkade bra och började efter det i höstas. Det var helt kanon, jag hade inga problem att hålla mig till det jag fick äta och både kände och såg hur kilorna försvann. :)
Sen blev jag jättedålig, när kosttillskotten slog ut min levaxin...
Ett halvår gick, min fina brudklänning hängde här hemma och ropade på mig, mina äggstockar ropade på mig - men ändå tog jag inte tag i det ordentligt.

Men nu har jag alltså gjort det. Hellre sent än aldrig, heter det väl...
Jag har varit igång i en vecka, tappat ca 5kg redan och mår toppen! Kul att kunna ha min fina klänning på bröllopet om några veckor, men jag gör det inte för det. Jag gör det för hälsan, för att må bra, för mina framtida barn. It'll work! :)

Tänk, att det där med vikten är ändå så viktigt...

2 kommentarer:

Syrran sa...

Hejaheja!!

Unknown sa...

Hej

Skickar massor med energi kramar

KRAMMMMM