2010-06-06

Möhippa 1 :)

Ojojoj... Vilken vecka! Jag har haft TVÅ mohippor! :)

Det började i torsdags, när vi skulle ha personalmöte på jobbet. Jaaavisst, 'personalmöte'!
När jag kom dit fanns bara en kollega i huset. Då började jag ana någonting, för what are the odds att alla skulle vara försenade just den dagen? Och mycket riktigt kom hela gänget in, finklädda, flinande och bärande på en massa saker... Det var bara att ringa hem och säga att jag inte skulle komma på ett tag!

Jag fick en blå spetsgardin som slöja och en orange papperskrona med blommor på på huvudet, samt en nappflaska runt halsen (med tvivelaktig dock gott innehåll). Efter ett tag åkte vi buss in till stan, medan de tvingade mig att sjunga barnsånger.
I stan promenerade vi över ett fullsatt torg (självklart var hela stan ute och åt just där...) till lokala Harrys, där vi skulle äta. Medan vi sitter där och funderar på mat ser jag på en stor bildskärm 'Torsdagar Karaoke'...
Där har ni en av mina största mardrömmar! Jag tycker att det är skitkul med karaoke - i vardagsrummet med några vänner, inte på en hyfsat fullsatt krog!
Men men, efter maten och några drinkar fick jag välja låt, och naturligtvis var jag förste kvinna ut. Så jag släppte hämningarna (kom igen, det värsta som kunde hända var väl att jag skulle göra bort mig totalt - men det skulle då vara värre för dem som lyssnade, haha!) och rockade loss till Abbas 'Does your mother know'. Så roligt jag hade! Och det gick faktiskt mycket bra! :D

Dagen efter var det några föräldrar från förskolan som hade sett oss vid busshållsplatsen och kommenterade min fina utstyrsel.. ;)
Men jag hade jättekul! Och tänk vilka bra kollegor som insett att en kontrollfreak som jag behöver släppa loss ibland med lite karaoke!

en liiiten bild av kvällen bjuder jag på! :)

Inga kommentarer: