2010-06-07

Hej busunge!
Jag har tänkt på dig idag. Det har varit en bra dag, jag har jobbat och det var helt okej. Jag har haft halsbandet på mig som du gjorde till mig på förskolan.
Nu regnar det, jag har precis kommit hem och satte mig för att titta på dina bilder. Och vid nästan varje bild ler jag, för jag kom ihåg vad vi gjorde då och hur härlig du var.

Jag glömmer bort en hel del. Jag glömmer saker som hände för en timme sedan, jag glömmer ibland vad jag just sagt eller hört - men jag minns i detalj vad som hände natten till idag för 9 år sedan. Jag minns skriken, gråten, samtalet till 112, helikoptern, ambulanstjejerna som sprang uppför trappan med dig i armarna, väntan... och hur vi sedan såg dig på sjukhuset, tyst och blek och död och inte alls som du.

De bilderna har jag också i ditt album. Längst bak. De hör till hela dig, men det är inte så som jag kommer ihåg dig. Jag kommer ihåg dig som den solstrålen du var: glad, busig, otrolig kramgo och alldeles underbar!


3 kommentarer:

Syrran sa...

Puss på dig på denna minnesvärda dagen!

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

KRAM

Tildas mamma sa...

Så fin han var, er lille pojke. Det är fortfarande svårt att ta till sig att familjer så plötsligt och helt oförberett kan förlora sina älskade små barn, trots att jag själv varit med om det.
Jag hoppas att jag också kan titta på bilder i album om ett tag, och känna mer glädje än sorg när jag ser lilla Tilda. Jag tror att det kommer att gå bra om ett tag. Du skriver så fint och det ger mig hopp om att jag också kommer att komma ihåg Tilda, trots att tiden går.
Kram på dig / Tildas mamma