2010-05-07

Läkare

Var hos läkaren i tisdags, för att diskutera hur vi ska gå vidare med alla mina fina värden och min kära sköldkörtel. Medicinhöjning, så jag blir nog lite vimsig i några veckor framöver... ('blir'?? hehe)
Läkaren påpekar att jag måste vara observant, får jag hjärtklappningar eller andra obehagliga symtom ska jag kontakta henne direkt. Och precis innan jag ska gå säger hon att hon vet, för att hon själv äter Levaxin för att hon har opererat bort sin sköldkörtel.

Hoppsan! :)

Då förstår jag varför hon tar sin tid när jag är där, och varför hon inte - som så många andra läkare gör - avfärdar mina symtom som psykiska. Vad skönt!

Tänk vad man kan lära sig. Och hon var inte ens min ordinarie läkare, jag fick en tid hos henne när jag hade blivit påkörd och läget var rätt akut. Det var alltså ingen slump att jag hamnade hos henne! :)

3 kommentarer:

medelsvensson sa...

Så är det. Meningar med livet lyser fram där man minst anar det. Som när vi möttes och fick chansen att välja dig. Det var det finaste jag har fått göra på någon arbetsplats!

Unknown sa...

Hej

Vad skönt att komma till någon som tror på en.
Många Kramar
CARINA

mostermia sa...

Hej på dig!
Det var så himla längesedan vi sågs...Hör gärna av dig när du orkar,tänker på dig och håller alla tummar! Kram Mia P