2010-03-16

Trip to Memory Lane!

Nyligen hemkommen efter några dagar i mitt kära hemland Nederländerna. Det var nästan exakt ett år sen sist, så det var dags! Och eftersom min kära far ska flytta (från trevliga Nijmegen till intensiva Rotterdam...) önskade han att jag skulle komma och gå igenom alla lådor som fortfarande stod på hans vind, för att se vad jag verkligen ville spara.
Så jag bokade resan. Det var bra timing dessutom, för syrran+familj var också där så då kunde vi ses allihopa (det händer som ni kanske förstår inte så ofta att alla systrar är i samma land!).

Det tog nästan en och en halv dag, men det var skitkul att gå igenom alla mina lådor! Vilka minnen!
Gamla leksaker och gosedjur, brev, kort, spel, dagböcker (ojojoj! Mest från högstadiet. Jag var kär i stort sett hela tiden!) - a trip to Memory Lane!
Bland mina lådor hittade vi (jag fick sällskap av pappas fru Bonnie, som tog en massa kort och hade jätteroligt åt mig!) 6 par konståkningsskridskor och 3 par långfärdsskridskor! Det var faktiskt inte min låda... :)

(Hihi! Den här bjuder jag på!)

Så nu är jag hemma igen, med två väskor fyllda med minnen. Mitt gamla Fisher Price-hus, min docka, mina skridskor (japp, ett par långfärdsskridskor var faktiskt mina - och inte särskilt gamla), brev, dagböcker... Det jag ville spara finns kvar i några lådor hos pappa, och massor hamnade i sopsäckar. Jag har varit sträng mot mig själv: varför vill jag spara? På grund av good memories? Ta kort och släng!

Älskling hoppas att det humöret sitter kvar ett tag till och att jag använder samma system i mitt pysselrum... ;)

Inga kommentarer: