2009-05-10

Vilken helg!

Jag vet, det är fortfarande söndagmorgon, men jag har redan nu haft en så bra helg! :)

Först åkte jag till andra sidan stan (med buss...jag måste faktiskt ta tag i det där med körkortet nu!) för att hälsa på min gullevän M och hennes två härliga barn. I dörren möttes jag av dottern i finklänning och en mängd smycken, vilken mottagning! :D
Sedan pratade vi, lekte dottern och jag häst och lite till och åt vi lunch tillsammans, och efter det skjutsade de hem mig och stannade kvar ett tag till för att fortsätta umgås och leka med Tomi (som älskade uppmärksamheten). Mysigt!

Sedan åkte jag in till stan igen för att gå på 30årsfest/grillparty hos kompis S. Efter maten (grillat är gott!) ute på gården drack vi kaffe och åt tårta i hennes lägenhet, skrattade, pratade och sjöng och bestämde vi för att gå vidare till Harrys.

Och det, mina damer och herrar, var längesen jag gjorde. Kanske kände jag mig för gammal för att gå ut sådär, eller hade jag tappat lusten - men vi hade skitroligt! Jag dansade och sjöng som bara den (och har fått betala för det: rösten höll inte och jag är rätt hes idag...).
Men jag kom även på nackdelen av ett sådant ställe: vilken köttmarknad! Man verkar nästan ett lovligt byte om man befinner sig där, och till råga på allt hade jag glömt ringen hemma (Ja, glömt! Jag lovar, älskling!) så vissa män trodde att det bara var fritt fram...

Nåja, et var en underbar kväll, och jag mår faktiskt mycket bra idag (om än lite trött och hes). För mig betyder fest och party inte nödvändigtvis alkohol, och även om det blir det vill och kan inte jag dricka mig full. Så mina utekvällar blir trevliga och mina morgonen-efter helt okej de med. :)

Idag väntar trädgårdsarbetet, men först ska jag ta mig ut till Ikea och köpa lådor till ett köksskåp. Sedan kommer kompis A på fika. Vilken härlig helg!

Inga kommentarer: