2009-05-08

Stackars liten!

Igår var det dags för Tomi att kastreras...

Eftersom min sambo (den enda med körkort hemma hos oss) är i Schweiz och skriver om hockey-VM där i Bern, erbjöd my darling friend F att - på hennes lediga dag! - hämta oss tidigt och köra oss till veterinären, och även att hämta katten eftersom jag jobbade sent.
Vilken gullunge! :D

Så när jag kom hem igår kväll möttes jag av en vimsig liten katt, med en genomskinlig tratt runt halsen...
...som hon desperat försökte få bort...

Den tratten tog jag efter diskussion med veterinären bort när hon såg ut att få panik...
På hennes rakade mage syntes ett långt sår. Usch, jag fick nästan dåligt samvete: här bestämmer jag att hennes livmoder och äggstockar ska tas bort för att det underlättar för mig (och lite för hennes egen del).
Men som tur är verkar hon inte arg. Hon har fått sova hos mig inatt (första och sista gången, men mysigt var det!) för att jag ville hålla koll på henne, och idag är hon jättekelig och gosar mycket. Att hon inte får gå ut gör inget just nu, för det ösar ner och det är ändå inte hennes favoritväder. :)

Inga kommentarer: