2009-05-24

Pilutta, pilutta...

Sambons syster+svåger har tre ljuvliga tjejer på 8, 5 och 2 år.
Äldsta tjejen har kommande vecka en temadag i skolan: För hundra år sedan. Och största önskan var att få klä ut sig till Madicken, men klänning och förkläde och allt.
Så hennes mamma ringde mig förra veckan och frågade om jag skulle kunna tänka mig (och hinna) sy en sådan klänning... Och jag som älskar att sy sa naturligtvis ja! :)

Men av någon konstig anledning verkar alla mina barnklädesmönster vara försvunna! (hm... jag borde nog städa lite i mitt rum...) Inte bra! Som tur är fick jag senaste numret av Allt om Handarbete i brevlådan i veckan, och där fanns ett mönster som jag kunde göra om till de önskade plaggen.

Och efter två dagar bakom symaskinen kunde jag i morse lämna över klänningen till Madicken!
Så mina damer och herrar, låt mig presentera: min senaste kreation!

Framsidan och detalj:
Och baksidan + detalj:

Och här är modellerna: (Madicken 1 och Madicken 2, för lillasyster ville ju också prova)

En likadan outfit i rött ligger och väntar i delar på bordet... För vad är väl en Madicken utan sin Lisabet? ;)
Tusen tack till tjejerna (och pappa och mamma så klart) för att jag fick visa upp er här!

1 kommentar:

Helena sa...

Wow, vilken fin klänning! Du är ju jätteduktig.