2009-04-07

Sugen på symaskin

Jag är så sugen på att ta hem en ny symaskin!
Min gamla... var ska jag börja? Det finns bara två alternativ: 'full fart framåt' eller 'ingenting alls', den låter som ett JAS-plan (obs! Inte smickrande!) och har inte så många olika alternativ.

Så... vad vill jag då? Eller vad BORDE jag ha? Jag syr väldigt gärna, jag vågar påstå att jag är rätt hyfsat på att sy (hehe) men jag har känt mig rätt begränsad pga maskinen.

Jag har funderat över att skaffa två stycken: en 'vanlig' symaskin och en overlock.
Låter det bra? Någon som kan tipsa mig? Vilka märken är bra att ha? Vilka modeller?
Var finns guldkornen? :)

1 kommentar:

Anton Ymer (pseudo) sa...

Ekonomichef emeritus M har en kompis, ekonomichef emeritus Å (som du borde känna), som för något år sedan skaffade en overlock. Det kunde vara intressant att prata med henom.