2012-05-31

What a day!

Jösses, vilken dag!

Det började med ett päron och slutade med en allergisk chock... Eller ja, något sådant!
Fruktstund på jobbet, Ph tar ett päron - och efter bara några tuggar börjar läpparna och tungan klia och sticka. Minuten efter blir jag jätteillamående, börjar svettas och blir yr.
Jag är pollenallergiker och har astma i botten (som jag kanske inte sköter så väl...), så jag känner till symtomen och det som kallas för korsallergi (pollenallergiker kan reagera på stenfrukt, bl.a.).
Ringde 1177 som tyckte att jag skulle direkt upp till akuten. Hade jag någon som kunde köra? Annars skulle de skicka ambulans...
Älskling kom, vi åkte upp, lite senare låg jag i ett rum med nålar i armen och blodtrycks- och hjärtmätare. Allt såg rätt bra ut, fick stark allergimedicin och kortison mot kliandet (mun, hals, öron, händer, fötter..). Fyra timmar senare (låååång väntan) fick jag åka hem, då var jag aptrött och jag vet inte ens om det berodde på chocken eller medicinen...

Hem, sova, äta! Nu mår jag rätt bra, faktiskt.


Eller nej, jag mår kanonbra! För ikväll fick jag ÄNTLIGEN min mens! Det tog bara 15 månader...
Tänk vad ett litet päron kan göra... ;)

1 kommentar:

Pilla* sa...

wohoooo!!! sååå bra att det har kommit igång, det måste ju ha varit värt alla allergichockar i världen eller hur!!! håller tummar och tår att den nu rullar på så du får må bra !!! kram