2012-04-11

Tänk om, tänk rätt!

Ska vi vara ärliga så går det väl sådär med planerna vi hade där vid nyår. Varken Älskling eller jag har jobbat hårt för att nå våra mål, så vi måste skärpa oss. Snart ska vi ha mellanutvärderingen, så dags att börja tänka nytt. Tänk om, tänk rätt!

På jobbet känns det...sådär. Barnen är underbara (högljudda, men underbara), föräldrarna mestadels sköna, kollegorna (de flesta, hehe) härliga - ändå känns det inte rätt. Inte totalt fel heller, men..inte rätt. Alls. Organisation som inte funkar, sånt.
Kollega 1 har sagt upp sig och börjar nästa vecka på ett annat jobb, kollega 2 har sökt annat med. Det är arbetsbördan, slitet men framför allt organisationen som gör att det känns blä.
Så även där tänker jag om. Vad vill jag egentligen? Jag älskar att jobba med barnen, men det räcker inte för mig. Jag behöver utvecklas mer.
Jag vill inte tillbaka till skolan än, där är det alldeles för rörigt. Det där får lugna ner sig lite först.
Funderar mycket kring barn&sorg, där vill jag vidare. Efter ett långt samtal med min kollega om FA-skattsedel osv lutar det åt att starta eget - och börja med föreläsningar och kurser. Ska bara få lite mer kött på benen. :)


Ja just det. Det där med sorg...
Tänk om, tänk rätt Ph. Alla är inte ute efter att såra dig. Ta det inte personligt.
Och fokusera på sånt som gör dig glad. Till exempel att du får bli gudmor till den där lilla fina sötnosen. Eller att barnen på jobbet blir så glada att dagens höjdpunkt kan vara 'Ph var på förskolan idag'. :) Små guldkorn.

Inga kommentarer: